Bytom notuje wzrost przychodów

bytom

Bytom S.A., właściciel sieci sklepów z elegancką odzieżą męską, w październiku 2018 roku miał ponad 16 mln zł przychodów ze sprzedaży (detaliczna i hurtowa), co oznacza wzrost o 7,3 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Natomiast same przychody sieci detalicznej w tym okresie wyniosły 15,79 mln zł, czyli więcej o 7,4 proc. w ujęciu rok do roku. Sprzedaż w sklepach porównywalnych (LFL) w październiku wzrosła o 5 proc. do kwoty 15,4 mln zł. Marża detaliczna wyniosła 54,8 proc., była na takim samym poziomie co rok wcześniej.

Narastająco, w okresie styczeń-październik br. sprzedaż detaliczna i hurtowa spółki Bytom wyniosła 156,6 mln zł, co oznacza wzrost o 11,2 proc. rok do roku.

Sprzedaż detaliczna od stycznia do końca października również wzrosła o 12,1 proc., do kwoty 152,73 mln zł.

16,1 tys. mkw. do końca 2018 roku

Spółka Bytom systematycznie zwiększa posiadaną sieć sprzedaży. Celem na koniec 2018 roku jest posiadanie sieci detalicznej liczącej 122 sklepy o łącznej powierzchni minimum 16,1 tys. mkw. Zwiększenie sieci będzie się odbywało poprzez otwarcia nowych sklepów o średniej powierzchni 130-160 mkw., jak i powiększanie sklepów istniejących, o niskim metrażu, które to wykazują się wysoką efektywnością sprzedaży i rentownością. Na koniec czerwca 2018 roku spółka posiadała 117 sklepów o łącznej powierzchni 14 693 mkw. W II półroczu planowane jest jeszcze otwarcie 5 salonów o łącznej powierzchni 644 mkw. oraz powiększenie obecnych o łączną powierzchnie 750 mkw. Na koniec roku planowana średnia powierzchnia sklepów w sieci będzie wynosić 132 mkw., na koniec 2017 średnia powierzchnia wynosiła 124 mkw. (wzrost o 6 proc.).

Firma Bytom rozpoczęła swoją działalność w lipcu 1945 roku. Bytom działa na rynku odzieży męskiej. Sprzedaż prowadzi w sieci sklepów własnych i franczyzowych, a także za pośrednictwem własnego e-sklepu. Ponadto w niewielkiej skali sprzedaje hurtowo pod marką Intermoda.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY