Carrefour rozwija sieć dzięki nowemu trendowi na rynku

carrefour-express-makow

Od początku roku, Carrefour prawie dwukrotnie zwiększył liczbę sklepów ajencyjnych w stolicy i w październiku po raz pierwszy otworzył nowe placówki poza Warszawą – w Krakowie i Łodzi. Przyspieszenie rozwoju ajencji Carrefour to odpowiedź na nowy trend – pojawienie się na rynku osób zainteresowanych tymczasowo pracą na etacie, ale poważnie myślących o prowadzeniu własnego biznesu w przyszłości.

Na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy Carrefour znacznie zwiększył tempo rozwoju modelu ajencyjnego, otwierając w stolicy aż 9 nowych sklepów ajencyjnych z logo Carrefour Express convenience i zaoferował nowy model współpracy w największych polskich miastach. Jest to reakcja związana z pojawieniem się na rynku nowej grupy osób, zainteresowanych tymczasową pracą na etacie, aby po zdobyciu doświadczenia prowadzić własne sklepy franczyzowe.

– Od kilku miesięcy obserwujemy znaczny wzrost liczby osób zainteresowanych nową ofertą ajencji Carrefour. Wyróżnia się ona na rynku tym, że praca w naszym modelu ajencyjnym jest przygotowaniem do otwarcia własnego sklepu franczyzowego w przyszłości, a jak pokazują nasze doświadczenia, nawet do otwarcia i zarządzania siecią kilku takich sklepów – mówi Michał Florkiewicz, dyrektor sklepów convenience w Carrefour Polska.  – Odpowiadając na nowy trend, zaoferowaliśmy nasz model współpracy również poza Warszawą, w największych miastach w całej Polsce – dodaje Florkiewicz.

Carrefour rozwija model ajencyjny

Na koniec października br. w modelu ajencyjnym działało 28 sklepów Carrefour Express convenience, w tym 3 nowe placówki, które zostały po raz pierwszy otwarte w Łodzi i Krakowie. Sieć planuje dalszy rozwój swojej oferty i do końca czwartego kwartału, chce otworzyć kolejne 5 nowych sklepów w tym modelu.

Nowa ajencja Carrefour dostosowana jest do potrzeb rynku. Sieć pozostaje w niej głównym inwestorem – posiada prawa do lokalu i opłaca koszty związane z jego adaptacją i wyposażeniem. Inwestycja, którą ponosi ajent ogranicza się do zakupu drukarek fiskalnych oraz opłacenia koncesji na alkohol. Powinien on też umieć zarządzać zespołem oraz praktycznie znać podstawowe techniki sprzedaży. W ramach współpracy sieć zapewnia swoim ajentom atrakcyjny system bonusowy, wsparcie doświadczonego zespołu doradców oraz zdefiniowany asortyment dopasowany do lokalizacji i potrzeb klienta. Docelowo, w modelu Carrefour, ajencja po pewnym czasie może zostać przekształcona we franczyzę.

Wśród dostępnych formatów sklepów Carrefour najlepiej dopasowanym do wymogów ajencji jest Carrefour Express convenience. W ofercie tego sklepu znajduje się, między innymi, szeroki asortyment dań gotowych, w tym jedzenia na wynos, świeżo wypiekane pieczywo, żywność bio czy produkty bezglutenowe. Ten samoobsługowy sklep z pomarańczowym logo, najczęściej zlokalizowany w miejscach o dużym natężeniu ruchu, doskonale wpisuje się w oczekiwania oraz szybkie tempo życia mieszkańców dużych miast.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY