Zara uruchomiła e-sprzedaż na globalną skalę

Zara, Stratford pop-up store

Do 2020 roku wszystkie 8 marek wchodzących w portfolio Grupy Inditex będzie dostępne online na całym świecie – zapowiada Pablo Isla, prezes hiszpańskiej Grupy Inditex.

Dzięki uruchomieniu nowej platformy internetowej, oferta marki Zara stała się dostępna dla konsumentów na kolejnych 106 rynkach. Chodzi przede wszystkim o kraje afrykańskie, a także Karaiby i Indonezję. Tym samym produkty hiszpańskiej marki Zara będzie można już kupić online na 202 rynkach na całym świecie. Władze Grupy Inditex zapowiadają, że to nie koniec i w kolejnych miesiącach do platformy zostaną przyłączone kolejne kraje.

– Chcemy, aby nasze kolekcje były dostępne dla wszystkich klientów, niezależnie od tego, w jakiej części świata w danym momencie się znajdują – zapowiedział Pablo Isla. – Chodzi docelowo o wszystkie rynki, również takie, na których nie prowadzimy obecnie sprzedaży stacjonarnej – dodał.

Globalny zasięg Zara

W ofercie globalnego sklepu internetowego jest pełen przegląd mody męskiej, damskiej i dziecięcej. Ceny, niezależnie od rynku, podawane będą w euro. Będą zawierały także koszty wysyłki na konkretny rynek, a także podatek. Za zakupy można zapłacić m.in. za pośrednictwem PayPal czy kartami kredytowymi.

Zamówienia będą obsługiwane przez odpowiedni dział w Hiszpanii i stamtąd wysyłane do klienta. Przesyłka, w zależności od konkretnej lokalizacji, ma trafić do klienta w ciągu 3-7 dni. Nowa platforma e-commerce przygotowana jest w dwóch wersjach językowych: po angielsku i francusku. W tych językach działać będzie również obsługa klienta.

Inditex stawia na e-commerce

Inditex jest obecny już na 94 rynkach, z czego na 46 prowadzi sprzedaż e-commerce. W Polsce hiszpańska firma prowadzi sprzedaż internetową wszystkich swoich marek: Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Uterqüe oraz Zara Home.

Nowa strategia przynosi wymierne korzyści. Hiszpańska grupa modowa Inditex osiągnęła w I kwartale (1 luty – 30 kwietnia 2018 roku) przychody na poziomie 5,7 mld euro. To najlepszy wynik w historii. Takie wyniki oznaczają wzrost o 2 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego i 7 proc. wzrost sprzedaży liczonej w lokalnych walutach. Co warte podkreślenia, Inditex zanotował w tym okresie wzrost sprzedaży we wszystkich regionach świata, w których jest obecny.

– Rekordowe wyniki sprzedaży to w dużej mierze zasługa nowej strategii, która polega na ściślejszym przenikaniu się sprzedaży tradycyjnej i online. Nasza firma wciąż inwestuje w nowe technologie, a to wszystko przekłada się na wzrost sprzedaży i tworzenie nowych miejsc pracy – podkreśla Pablo Isla, prezes Grupy Inditex.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY