Gemini Park wykorzystuje wiedzę o klientach do budowy strategii marketingowej i leasingowej

gemini-park-foot-fall

Dane pochodzące z nowoczesnych systemów liczenia coraz częściej znajdują zastosowanie w planowaniu działań marketingowych i leasingowych, a także w sprawniejszym zarządzaniu obiektem. Przykład na efektywne wykorzystanie m.in. danych o ruchu można znaleźć w trzech galeriach Gemini Park.

Dokładna informacja o tym, ilu klientów odwiedza galerię i jakie sklepy cieszą się popularnością jest dziś kluczowa i to nie tylko przy planowaniu działań marketingowy czy ocenie potencjału obiektu. Analizy liczby klientów odgrywają coraz większą rolę w rozmowach z potencjalnymi najemcami oraz przy rekomercjalizacji.

Gemini Holding czerpie korzyści z nowych systemów

Nie inaczej jest w należących do Gemini Holding centrach handlowych Gemini Park. W galeriach w Bielsku-Białej, Tarnowie oraz Tychach działa nowatorski system, który umożliwia dokładną analizę ruchu. Jako urządzenie liczące zainstalowano tam kamery IP Axis Communications, które mają wbudowane autorskie oprogramowanie firmy TOP-KEY, pozwalające na pracę systemu nawet przy braku łączności z serwerem.

Dzięki temu rozwiązaniu, galerie Gemini Park mogą dziś nieprzerwanie monitorować ruch przy wejściach do obiektów, ale także w lokalach najemców oraz w tzw. ruchu pionowym, czyli między poziomami galerii. Umożliwia to nie tylko na analizę liczby klientów, ale także analizę wyborów, jakich dokonują.

– Kamery liczące zainstalowane są przy każdym wejściu do galerii, a także w wybranych lokalach najemców. W Gemini Park Bielsko-Biała mamy ich 46. Dzięki temu możemy ocenić np. jak rozkłada się ruch na pasażu, w którym kierunku udają się klienci oraz które strefy galerii są szczególnie popularne – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.

– Co więcej, mając możliwość zestawienia danych dotyczących ruchu w galerii i poszczególnych sklepach z danymi sprzedażowymi możemy zobaczyć, którzy najemcy cieszą się największą popularnością wśród naszych klientów i zarabiają. To cenna informacja dla działu leasingu, ale także marketingu – dodaje Brączek.

Gemini Park Tychy: efektywny monitorowanie konwersji

Gemini Park Tychy w tych działaniach poszedł nawet o krok dalej. Kamery liczące ruch zainstalowano tam we wszystkich, blisko 130 lokalach najemców. W sumie na terenie obiektu pracuje dziś 146 tego typu urządzeń.  – Będąc nową galerią, budującą dopiero pozycję na rynku, mamy potrzebę prostego i efektywnego monitorowania konwersji u każdego z naszych najemców – mówi Tomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy.

– Mówiąc wprost, chcemy wiedzieć, jaki odsetek ruchu galerii udziela się naszemu najemcy i jak ten ruch wpływa na sprzedaż w sklepie. Dzięki temu możemy np. dopasować przyszłe działania marketingowe do potrzeb sklepów, a także w porę reagować na problemy związane np. z niższą frekwencją w danym lokalu  – dodaje.

Podobne zastosowanie system ma w Tarnowie, gdzie pracuje 15 kamer.  – Dane z systemu pozwalają nam na analizę „zimnych” i „ciepłych” stref, a tym sam optymalne rozlokowanie najemców. Umożliwiają także ocenę, które marki radzą sobie u nas najlepiej. Jest to dla nas podpowiedź, w jakim kierunku rozwijać ofertę, tak aby odpowiadała oczekiwaniom klientów – mówi Zbigniew Nowak, dyrektor Gemini Park Tarnów.

Systematyczne raportowanie

Takie analizy galeriom Gemini Park umożliwiają specjalne raporty, które centra handlowe mogą generować dziennie, tygodniowo, miesięcznie i rocznie. Przygotowane materiały dają także możliwość porównywania wybranych okresów, a tym samym ocenę zmian w czasie, a nawet ocenę popularności stref w galerii dzięki mapom zagęszczenia ruchu.

– Możemy np. ocenić, czy w ciągu roku ruch w nowo otwartym sklepie się zmienił, czy najemca zyskał klientów, czy wręcz przeciwnie.  Mamy także możliwość sprawdzenia, czy działania marketingowe stymulujące sprzedaż lub aktywizujące footfall mają wpływ na frekwencję i obroty u najemców, czy konieczna jest zmiana strategii – mówi Tomasz Misztalewski.

– W łatwy sposób możemy także rozpoznać miejsca w galerii, które szczególnie lubią klienci, możemy także śledzić przepływ ludzi na ścieżkach wewnątrz obiekt. To istotne informacje, które pozwalają na sprawniejsze zarządzanie obiektem i lepsze  jego zrozumienie – dodaje Krzysztof Brączek.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY