E. Szmidt-Belcarz, Empik: mamy plan rozwoju sieci sprzedaży do 2023 roku

Ewa Szmidt-Belcarz, President of Empik Group

Do 2023 roku chcemy posiadać w całym kraju 370 salonów Empik, w tym ok. 60 w nowym, mniejszym formacie. Będziemy także rozwijać sieci Mole Mole, Papiernik oraz kanał online – zapowiada Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Grupy Empik.

W tym roku Empik świętuje 70 rocznicę powstania. Pierwszy Klub Międzynarodowej Prasy i Książki został otwarty w 1948 roku w Warszawie. Od tego czasu Empik stale się rozwija, zarówno online jak i offline. Jak podkreśla Ewa Szmidt-Belcarz, jedno pozostaje niezmienne: marka chce dzielić się pasją i inspirować klientów do ciekawego spędzania wolnego czasu.

– Cele naszej strategii, którą wdrożyliśmy w 2015, miały być realizowane do początku 2020 roku. Okazało się jednak, że już w tym momencie zrobiliśmy znacznie więcej, niż zakładaliśmy. Dlatego przygotowaliśmy już nową wizję rozwoju firmy, nad którą mocno ostatnio pracowaliśmy. Chodzi o kierunek rozwoju Grupy Empik na lata 2019-2023 – mówi Ewa Szmidt-Belcarz.

Nowa wizja Grupy Empik: rozwój sieci stacjonarnej i e-commerce

Jak zapowiada prezes Grupy Empik, w ciągu najbliższych kilku lat kanał online ma odpowiadać za ponad 50 proc. obrotów całej firmy. Już obecnie wskaźnik ten wynosi ok. 30 procent. W tym celu Empik stale inwestuje w rozwój nowych rozwiązań i technologii. – Podwoiliśmy liczbę zatrudnionych programistów, niedługo będzie u nas pracowało już ponad 200 ekspertów od IT i nowych technologii – wylicza Ewa Szmidt-Belcarz.

Dodaje jednak, że Empik równie dużą wagę przykłada do rozwoju sieci stacjonarnej. – Jeżeli chodzi o naszą wiodącą markę, czyli Empik, to do 2023 roku zamierzamy posiadać 370 salonów stacjonarnych. Około 60 z nich powstanie w nowym, mniejszym formacie. Będę one liczyć ok. 130-150 mkw. powierzchni i będą zlokalizowane zarówno w retail parkach, jak również w mniejszych ośrodkach. Będziemy je również wykorzystywali do “dogęszczania” naszej sieci sprzedaży w dużych miastach – tłumaczy Ewa Szmidt-Belcarz.

empik-future-store
Empik future store

Kolejną siecią, którą czeka rozwój, jest Mole Mole. Marka została stworzona z myślą o tych klientach, którzy poszukują atmosfery tradycyjnych księgarni. Chcą spokojnie porozmawiać z obsługą, przejrzeć niespiesznie ofertę, nie szukają digitalowego doświadczenia zakupowego. To koncept komplementarny w stosunku do Empiku. Do końca roku powinno ich być ok. 40. W następnych latach powstać ma 50 kolejnych.

Najmniej konkretny plan dotyczy rozwoju najnowszej marki w portfolio Grupy Empik, czyli sklepów Papiernik. – W przypadku sieci Papiernik, na razie otworzyliśmy jeden lokal, do końca roku powinno ich być 10. Jesteśmy w fazie testów i w połowie przyszłego roku podejmiemy decyzje, w jaki sposób dalej rozwijać ten koncept – podkreśla preze Grupy Empik.

Bogate portfolio Empiku

Empik to dziś wiodąca grupa retailowa w Polsce zorientowana na pasje, spędzanie wolnego czasu i styl życia, a jednocześnie wg ostatniego raportu Rzeczpospolitej 5. najsilniejsza marka w Polsce. W skład porfolio Empiku wchodzą: sieć ponad 250 salonów sprzedaży, w których odbiorcy znajdą pełną gamę produktów pobudzających pasje i wzbogacających codzienność, jeden z czołowych sklepów internetowych w Polsce – Empik.com – który oferuje najszerszy i kompleksowy wybór jakościowych produktów z wielu dziedzin. W Grupie jest również serwis Empikfoto – który pomaga tworzyć pamiątki i utrwalać wspomnienia oraz aplikacja do czytania e-booków i słuchania audiobooków EmpikGO – dzięki której miłośnicy literatury mogą czytać i słuchać, gdzie chcą.

Księgarnia Mole Mole w Wola Parku
Księgarnia Mole Mole

W portfolio Grupy Empik od niedawna są też zupełnie nowe formaty retailowe: Mole Mole, czyli księgarnia w stylu slow, w której klientów i doradców łączy miłość do literatury oraz Papiernik by Empik będący odpowiednikiem osiedlowego sklepu papierniczego, ale w nowoczesnej formie. Grupę tworzy również producent i integrator digitalnego kontentu książkowego – Virtualo, księgarnia internetowa livro.pl, Grupa Wydawnicza Foksal (wydawnictwa W.A.B. Wilga i Buchmann) i dystrybutor muzyki cyfrowej – eMuzyka.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY