Ergo Store: realizujemy ok. 300 projektów w 30 krajach rocznie. Pracujemy dla LPP, CCC, Levi’s, Etam…

Proces powstawania sklepu składa się z kilku etapów, wymaga różnorodnych kompetencji w zakresie m.in. technologii, logistyki czy projektowania. Pozycję eksperta w zakresie projektowania i  produkcji wyposażenia przestrzeni handlowych wypracowała sobie w ciągu 12 lat działalności krakowska firma Ergo Store. 

Przygotowane przez Ergo Store sklepy można znaleźć na najbardziej znanych i prestiżowych ulicach handlowych, w galeriach handlowych jak i kameralnych miejscach Europy, Azji i Bliskiego Wschodu. Wśród klientów znajdziemy największe polskie firmy odzieżowe – LPP, grupę CCC, a także globalne marki takie jak Levi’s, Wrangler czy Etam.

O tym jak przebiega proces przygotowywania sklepu i jakie niesie ze sobą wyzwania opowiada redakcji Retailnet Izabella Węgrzyn, Wiceprezes Zarządu Ergo Store.

Jakie realizacje są dla Was największym wyzwaniem?

Izabella Węgrzyn: Na pewno bardzo absorbujące są produkcje sklepów flagowych, które często usytuowane są w prestiżowych lokalizacjach. Tak było m.in. w przypadku przygotowywania sklepu Reserved w Berlinie, który mieści się przy Tauentzienstraße – popularnej ulicy zakupowej w dzielnicy Charlottenburg. Był to pierwszy salon tej marki w stolicy Niemiec. W ścisłym centrum, tj. przy ulicy Havirskiej, zlokalizowany jest też pierwszy salon marki Palmers w Pradze. W przypadku tego salonu dodatkowym wyzwaniem był koncept wnętrza zakładający użycie niestandardowych wykończeń i materiałów – zastosowaliśmy m.in.  postarzane lustra na frontach szaf czy szklaną tzw. textile wall, w której zatopiony jest len. Tu warto zaznaczyć, że marki często stawiają przed nami wyzwania dotyczące materiałów, które wykorzystywane są do wyposażenia salonów. Przykładem może być Levi’s, którego sklepy muszą spełniać liczne standardy ekologiczne i zrównoważonego rozwoju, a materiały posiadać odpowiednie ekologiczne certyfikaty.

Wyzwaniem są dla nas również projekty prowadzone w odległych lokalizacjach, mam na myśli choćby Rosję, która jest często obieranym przez nas kierunkiem. Przykładowo, zimą 2017 r. przygotowywaliśmy pakiet sklepów pięciu marek z grupy LPP w Rostowie – było  to spore wyzwanie produkcyjne (dostawa i montaż mebli do 5 sklepów w tym samym terminie), a także logistyczne (transport mebli siedemnastoma tirami w ciągu dwóch tygodni). Zdarza się nam prowadzić projekty w bardzo odległych lokalizacjach, takich jak Irkuck na Syberii, który dzieli od Krakowa 6,7 tys. km.

Jak przebiega proces przygotowania projektu – od pomysłu do otwarcia salonu – najistotniejsze kwestie, największe wyzwania?

IW: Pierwszym etapem jest projekt wnętrza i wyposażenia, który powinien odpowiadać potrzebom klienta, być spójny z filozofią danej marki i jej grupą docelową. Po analizie potrzeb, specyfiki lokalnego rynku i opracowaniu charakterystyki grupy docelowej wiemy, jak zaplanować dalsze kroki, prezentując wizualizacje 3D i szczegółowy plan działań. Naszym klientom doradzamy również w zakresie opracowania koncepcji mebla i doboru materiałów. Produkując systemy meblowe, wykorzystujemy różnorodne technologie i materiały, m.in. drewno, płyty MDF, stal, szkło, tworzywa sztuczne, plexi, tkaniny, marmur i equitone.

Kolejny istotny aspekt prowadzenia projektu związany jest z magazynowaniem, a następnie dostawą mebli do miejsca docelowego. Logistyka to jednak nie tylko transport mebli na miejsce, ale również przygotowanie odpowiedniej dokumentacji, kontakt z urzędami celnymi oraz monitoring wysyłek. Potem przychodzi czas na pracę w terenie, czyli instalację wyprodukowanych przez nas mebli. Współpracujemy z wieloma profesjonalnymi zespołami montażowymi, czasami nadzorujemy montaż prowadzony przez lokalne ekipy. Nasza rola nie kończy się jednak w momencie otwarcia sklepu ponieważ serwis gwarancyjny i pogwarancyjny również są częścią naszych usług, podobnie jak obsługa w zakresie użytkowania, konserwacji i naprawy wyposażenia.

Iloma realizacjami może się pochwalić Ergo Store?

IW: Prowadzimy ok. 300 projektów w 30 krajach rocznie.

Jak tworzyć projekty, które sprzedają ciuchy, buty, bieliznę?

IW: Nawet najlepszy produkt trudno jest sprzedać bez odpowiedniej oprawy wizualnej. W projekcie wnętrza liczy się każdy detal: oświetlenie, kształt, kolorystyka, rozmieszczenie mebli, a także spójność z przekazem marki. Projekt powinien być prawdziwy, oryginalny – nie dominujący, ma dobrze eksponować produkt, a nie go „przytłaczać”. Elementem wymagającym szczególnej uwagi są materiały. Powinny być spójne z całością projektu oraz charakterem produktów i usług, które oferujemy. Warto też pamiętać o aspektach praktycznych, m.in. o trwałości materiałów – muszą one być odporne na uszkodzenia, tak by miały szansę się sprawdzić w wymagającej i użytkowanej przez tysiące osób powierzchni komercyjnej.

Czego oczekują od Ergo Store najemcy centrów handlowych?

IW: Projektów spójnych z aktualnymi kolekcjami, przyciągających wzrok, pozytywnie wspierających wizerunek i sprzedaż danej marki. Oczywiście niezwykle istotne są takie kwestie jak terminowość, sprawna logistyka, jakość wykonania mebli.

Jakie trendy obecnie obowiązują w aranżacji salonów sprzedaży?

IW:  Na pewno coraz większą rolę odgrywają nowe technologie. Przykładem może być RFID –  technologia pozwalająca na bezdotykową identyfikację produktów, czy sztuczna inteligencja, dzięki której możemy pozyskać wiele cennych informacji o preferencjach i zachowaniu klientów. Jeśli chodzi o materiały, nieustannie sprawdzają się stal, drewno, kamień, tworzywa sztuczne. Kolorystyka jest bardziej zmienna, np. obecnie u niektórych producentów, w tym u naszego klienta, grupy LPP, widzimy zwiększone zainteresowanie bielą.

O firmie Ergo Store

Ergo Store specjalizuje się w zakresie projektowania i produkcji wnętrz przestrzeni handlowych. Jest częścią Grupy Ergo. Grupa Ergo od ponad 25 lat współpracuje z najbardziej rozpoznawalnymi globalnymi markami. Projekty firmy z zakresu rozwoju i budowy wizerunku marki można oglądać na całym świecie.

Stałym klientem Ergo Store jest Grupa LPP. Współpraca z odzieżowym gigantem zaowocowała dotychczas projektami zrealizowanymi w takich krajach jak m.in. Rosja, Niemcy, Węgry, Chorwacja, Serbia oraz Polska. Ekipa Ergo Store była odpowiedzialna m.in. za przygotowanie flagowego salonu Reserved w Berlinie, jak również salonów tej marki w Budapeszcie czy Moskwie. Kierunek rosyjski, jak podkreśla zarząd spółki, jest bardzo ważny w działalności firmy (Ergo Store ma w Moskwie stałego przedstawiciela), o czym świadczy lista wykonanych sklepów, która obejmuje takie miasta jak Rostów, Krasnodar, Jekaterymburg, Tuła oraz stolica wschodniej Syberii, Irkuck. Ergo Store regularnie prowadzi również dla grupy LPP projekty w Polsce. Jedno z ostatnich przedsięwzięć to sklepy Reserved, Cropp i House w Centrum Handlowym Platan w Zabrzu.

Klientem Ergo Store jest również inny polski gigant odzieżowy – CCC. Choć współpraca trwa krócej niż w przypadku grupy LPP, już zaowocowała projektami m.in. w Serbii i w Polsce (Kraków, Gliwice, Zabrze).

Długofalowy charakter ma współpraca Ergo Store z marką Levi’s. Na mapie produkcji wykonanych dla legendarnego producenta jeansów są takie kraje jak m.in. Niemcy, Dania, Holandia, Francja, Hiszpania, Włochy, Rumunia, Węgry, Ukraina, Chorwacja, Grecja, Serbia i Polska. Sklepy Levi’s wyprodukowane przez Ergo Store znajdziemy m.in. na Champs Elyseés w Paryżu, a także w domach towarowych De Bijenkorf w centrach największych holenderskich miast.

Inny globalny brand odzieżowy, którego obsługuje Ergo Store to francuska marka bieliźniana Etam, dla której krakowska firma przygotowała m.in. sklep w Centrum Handlowym Bonarka w Krakowie oraz dwa sklepy w Petersburgu.

W gronie klientów jest też inny producent bielizny – Palmers. Ekipa Ergo Store przygotowała m.in. flagowy salon przy ulicy Havirskiej w Pradze. Otwarty w 2017 r.  był pierwszym sklepem tej marki w Czechach.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY