H&M zyskuje dzięki e-commerce

Salon H&M w Głogowie

Szwedzki gigant odzieżowy H&M notuje wysokie wzrosty przychodów, zwłaszcza w Polsce. Receptą na sukces okazała się być sprzedaż internetowa. Jak komentuje Karl-Johan Persson, prezes H&M, obecnie sprzedaż internetowa prowadzona jest na 47 rynkach, ale cały czas trwają prace nad zwiększeniem zasięgu o kolejne rynki.

H&M podsumował sprzedaż w trzecim kwartale 2018 roku. Z informacji podanych przez spółkę wynika, że w analizowanym okresie H&M odnotował wzrost sprzedaży internetowej aż o 32 proc. Najlepszym rynkiem dla szwedzkiej sieci odzieżowej w Unii Europejskiej okazała się być Polska. W odniesieniu do analogicznego okresu roku 2017, sieć zanotowała 18-procentowy wzrost sprzedaży.

H&M inwestuje w sklepy internetowe

Władze Grupy H&M zapowiadają kontynuację optymalizacji portfela sieci sprzedaży i dostosowanie oferty do potrzeb klientów, którzy coraz chętniej robią zakupy online. W tym celu sprzedaż internetowa zostanie uruchomiona w kolejnych krajach. Systematycznie wprowadzane będą także nowe udogodnienia.

Dzięki samouczącym się algorytmom sklepy mają być zatowarowane bardziej efektywnie, co z kolei ma się przełożyć na wzrost sprzedaży. Specjalne algorytmy mają także pozwolić H&M szybciej dostosowywać się do zmieniających się trendów konsumenckich i łatwiej przewidywać, co będzie się dobrze sprzedawało w kolejnych miesiącach.

Nad optymalizacją sprzedaży szwedzkiej marki pracują nie tylko zaawansowane, samouczące się algorytmy, które stale adaptują się do zmieniających się trendów i oczekiwań konsumentów, ale także zespół ok. 200 badaczy i inżynierów. Dzięki ich pracy i danym przeanalizowanym przez algorytmy łatwiej można personalizować ofertę konkretnych sklepów, wprowadzając do nich ofertę dopasowaną do oczekiwań lokalnych klientów. W ten sposób na półkach znaleźć się może np. więcej t-shirtów, a mniej sukienek.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY