EPP: e-commerce, omnichannel, click&collect, galerie społecznościowe – co czeka polskie centra handlowe

Galeria Echo

Nowoczesne trendy i wielokanałowość sprzedaży zmieniają oblicze współczesnego handlu. Przed sprzedawcami, sieciami i centrami handlowymi pojawiają się nowe możliwości zaspokajania rosnących potrzeb klientów – skupionych na wygodzie i coraz bardziej wymagających. Żaden z tych trendów nie jest jednak zagrożeniem dla galerii handlowych – pod warunkiem że będą dostosowywać się do oczekiwań klientów i inwestować w innowacje.

Centra handlowe przestają pełnić jedynie funkcję zakupową – stają się miejscem spędzania wolnego czasu. W Polsce mamy dzisiaj do czynienia z galeriami społecznościowymi, czyli takimi, które
pełnią rolę ważnych ośrodków życia społecznego i kulturalnego, zwłaszcza w mniejszych miastach. Zarządcy centrów handlowych inwestują w rozwiązania, które sprawią, że klient poczuje się komfortowo i będzie mógł skorzystać z wielu dodatkowych i często nieoczywistych funkcji w ramach jednej przestrzeni.

– Celem EPP nie jest tworzenie typowych centrów handlowych. Pragniemy kreować wyjątkowe miejsca do spędzania czasu z przyjaciółmi i rodziną, gdzie można w ramach jednej wygodnej przestrzeni zjeść dobry posiłek, obejrzeć film, zrobić zakupy i po prostu spędzić miło czas. W naszej najnowszej inwestycji – Galerii Młociny – całe piętro poświęciliśmy na nowoczesną i wyjątkową przestrzeń restauracyjną. Odwiedzający znajdą tam bary oraz restauracje oferujące zarówno tradycyjną kuchnię, jak i dania slow food – podkreśla Hadley Dean, Prezes Zarządu EPP.

Galerie handlowe ramię w ramię z e-commerce

Jednym z powodów, dla których nadal będziemy odwiedzać centra handlowe, jest chęć sprawdzenia towarów na miejscu oraz skorzystanie z promocji. W przyszłości będziemy kupować na zasadzie
ROTOPO (Research Online, Test Offline, Purchase Online) – klient szuka informacji o danym produkcie w Internecie, sprawdza go w sklepie stacjonarnym, a zakupu dokonuje w sieci. Niektóre
marki, w trosce o jeszcze większą wygodę klienta, decydują się przenieść swoje sklepy online do rzeczywistości, aby dać kupującym możliwość przymierzenia i odbioru produktów, stacjonarnie, już po paru minutach od zamówienia ich w Internecie.

Takim przykładem na wielokanałowość handlu jest także usługa click & collect, czyli zakupy w Internecie z osobistym odbiorem zamówienia w sklepie stacjonarnym. Współcześni konsumenci nie chcą tracić czasu na oglądanie setek produktów w tradycyjnych sklepach. Interesujących ich towarów coraz częściej szukają w Internecie. Natomiast odbiór w sklepie umożliwia im natychmiastowe sprawdzenie jakości oraz ewentualną wymianę lub zwrot produktów.

– Już dawno dostrzegliśmy ogromny potencjał, jaki drzemie w usłudze click & collect, dlatego dostosowujemy nasze obiekty, żeby jak najlepiej realizowały oczekiwania naszych najemców w tym
obszarze. Widać to szczególnie w zastosowanych rozwiązaniach architektonicznych oraz w strategicznych lokalizacjach obiektów – dodał Hadley Dean.

Przyszłość handlu leży w innowacjach

Powszechnie wykorzystywaną w centrach handlowych usługą jest także geolokalizacja, dzięki której odpowiednio sprofilowane reklamy i informacje o promocjach docierają do nas na podstawie
aktualnego położenia. Podobnie działa sieć beaconów, która na podstawie danych ze smartfonów może nam wskazać drogę do konkretnego sklepu. Obecnie trwają już prace nad rozwiązaniami
rodem z filmów science fiction. Nasze lodówki będą w stanie same tworzyć koszyk zakupowy i zamawiać produkty do domu, a zamiast kuriera, z paczką przyleci do nas dron.

Jedno jest pewne, centra handlowe w Polsce cieszą się niesłabnącą popularnością i to się nie zmieni. Kluczem do sukcesu będzie dbałość o dobrą relację z klientem. Najważniejsze jest jednak to, że
kanał online nie zagrozi offline, a umiejętne ich połączenie przyniesie branży same korzyści.

Spółka EPP

EPP jest największym w Polsce właścicielem centrów handlowych pod względem wielkości posiadanej powierzchni najmu brutto (GLA). Spółka działa według formuły REIT, a jej portfel obejmuje 19 obiektów handlowych, sześć biurowych oraz dwa obiekty wielofunkcyjne w realizacji o łącznej powierzchni wynoszącej ponad 835 tys. mkw. Projekty EPP zlokalizowane są w 20 największych miastach w Polsce.

Celem EPP jest budowanie wartości dla akcjonariuszy i zapewnianie konsumentom pozytywnych doświadczeń zakupowych. Spółka notowana jest na giełdach w Johannesburgu (JSE) i Luksemburgu (Euro MTF).

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY