M. Sielecki, Starbucks: 300 kawiarni Starbucks w portfolio AmRest

Starbucks Partner SCF 2018 Exhibition And Conference

Na ten rok zaplanowaliśmy otwarcie ok. 12-15 nowych kawiarni. Jesteśmy na dobrej drodze, by zrealizować ten cel – zapowiada w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Mateusz Sielecki, Dyrektor Regionalny Starbucks na Polskę i Bałkany.

Firma AmRest jest partnerem Shopping Center Forum 2018.

Pierwsze półrocze 2018 roku za nami. Jak Starbucks realizuje tegoroczny plan otwarć w Polsce?

Mateusz Sielecki: Na ten rok zaplanowaliśmy otwarcie ok. 12-15 nowych kawiarni. Jesteśmy na dobrej drodze, by zrealizować ten cel. W ostatnich tygodniach otworzyliśmy dwa nowe lokale: w warszawskim biurowcu Villa Metro oraz w nowej galerii handlowej w Gdańsku – Forum Gdańsk. Wkrótce ma ruszyć także pierwsza kawiarnia w Jankach.

Jakie lokalizacje są najbardziej interesujące dla marki?

MS: Dostępność dla Gości to kluczowe kryterium w wyborze nowych lokalizacji. Od początku działalności w Polsce otwieramy nasze kawiarnie tak, by towarzyszyć naszym Gościom w codziennym życiu – w drodze do pracy czy szkoły, podczas zakupów w galeriach handlowych, a także weekendowych spacerów głównymi ulicami miast. Od zeszłego roku rozwijamy również koncept Starbucks Premium Self Service – w pełni wyposażony samoobsługowy moduł kawowy, dzięki któremu mamy możliwość bycia jeszcze bliżej miłośników kawy Starbucks. Nasze kąciki kawowe pojawiają się m.in. w biurach i kinach.

Pod koniec sierpnia 2017 roku otworzyliście pierwszą kawiarnię w Bydgoszczy? Czy można liczyć na ekspansję Starbucks do mniejszych miast?

mateusz-sielecki-amrest-starbucks
Mateusz Sielecki, Dyrektor Regionalny Starbucks na Polskę i Bałkany

MS: Priorytetem dla nas w dalszym ciągu są duże ośrodki miejskie, jednak kawiarnia Starbucks w Zielonych Arkadach w Bydgoszczy pokazała, jak wielki potencjał drzemie w mniejszych miastach. Z pewnością będziemy szukali możliwości rozwoju marki w tych lokalizacjach.

Zwiększona konsumpcja kawy, alternatywne metody parzenia, atrakcyjna oferta jedzeniowa – jak Starbucks odpowiada na aktualne trendy na rynku kawiarnianym?

MS: W Polsce zauważamy wzrost popularności kawy jako napoju: Polacy chętnie poszerzają wiedzę na jej temat i poszukują nowych rozwiązań. W odpowiedzi na ten trend, co tydzień w naszych kawiarniach odbywają się „kawowe piątki”, podczas których umożliwiamy Gościom posmakowania kaw parzonych w niecodzienny sposób lub mieszanek o różnym stopniu palenia. Naszą ofertę kaw i napojów poszerzyliśmy ostatnio o innowacyjne Cappucino Freddo oraz niskokaloryczne lemoniady oraz Iced Tea. Widzimy, jak istotna dla Gości jest oferta jedzeniowa, dlatego w Starbucks wprowadziliśmy również atrakcyjne cenowo zestawy śniadaniowe bądź lunchowe z ulubionym napojem. Konsekwentnie poszerzamy menu kawiarni również o boxy, czyli podawane na ciepło dania w wersji wege lub mięsnej.  W kolejnych miesiącach będziemy nadal wzbogacać i zmieniać naszą ofertę.

Ostatnio w social mediach można było znaleźć przepisy przygotowane przez popularnych food blogerów na dania łączące się z mieszankami kaw Starbucks. Na czym polegał ten projekt?

MS: Chcemy pokazywać Polakom, że kawa jest idealnym napojem nie tylko do deserów. Różne mieszanki kawowe i metody parzenia, sprawiają że ta sama kawa inaczej smakuje spożywana ze słonymi i słodkimi przystawkami. Od kwietnia do czerwca współpracowaliśmy z najpopularniejszymi food blogerami w Polsce, m.in. Darią Ładochą, Kingą Paruzel i Natalią Gmyrek, które w social mediach dzieliły się ze swoimi czytelnikami przepisami na dania, odpowiednie dla konkretnych mieszanek naszych kaw. W naszych kawiarniach można znaleźć przepisy przygotowane przez naszych ekspertów – zabrać je do domu i zacząć zabawę z kawą.

Ostatnie sukcesy AmRest w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu pokazują, że zrównoważony rozwój staje się dla Spółki priorytetem. Jak Starbucks wypada na tle innych marek AmRest?

MS: Naszą misją jest inspirowanie i rozwijanie ludzi. Chcemy robić to odpowiedzialnie, dlatego wprowadziliśmy zasady, według których funkcjonujemy każdego dnia. W naszych kawiarniach oferujemy kawę najwyższej jakości, pozyskiwaną z etycznych upraw. Codziennie dbamy o zachowanie najwyższych standardów, promujemy postawy ekologiczne i aktywnie angażujemy się w życie lokalnych społeczności. Od początku działalności w Polsce, w naszych kawiarniach oferujemy zniżkę 1 zł na wybrany napój za przyniesienie własnego kubka, zachęcamy też do korzystania z kubków wielorazowego użytku. W ten sposób chcemy przyczynić się do zmniejszenia ilości odpadów. Nasi bariści regularnie angażują się w lokalne inicjatywy i pomoc potrzebującym w swoim regionie, również poprzez czynny udział w wewnętrznym konkursie grantowym, organizowanym przez AmRest.

Spółka zarządza już 300 kawiarniami Starbucks na siedmiu rynkach. Jakie są plany rozwoju marki w Europie na najbliższe miesiące?

MS: W czerwcu poinformowaliśmy o naszym wejściu do Serbii, dlatego obecnie zamierzamy skupić się na rozwoju brandu na nowym rynku. Jeszcze w tym roku chcemy otworzyć pierwszą kawiarnię w Belgradzie. Oczekiwania są ogromne, a entuzjazm Serbów przerósł nasze oczekiwania. Bardzo nas cieszy, że kolejni fani Starbucks już wkrótce będą mogli cieszyć się naszą kawą.

rozmawiał: Łukasz Izakowski

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY