Grupa Muszkieterów umacnia pozycję w Europie

Intermarche

Na liście celów na 2018 rok mamy kolejne wdrożenia nowoczesnych narzędzi sprzedaży jak na przykład platforma e-commerce czy aplikacja mobilna – mówi Didier Duhaupand, Prezes Grupy Muszkieterów.

Grupa Muszkieterów w Europie opublikowała wyniki finansowe za 2017 rok, raportując 2,1 proc. wzrost r/r. Po uwzględnieniu wyników wypracowanych przez stacje paliw, wynik ukształtował się na poziomie 4,1 proc. r/r. Łączne obroty Intermarché, Netto, Bricomarché, Brico Cash, Poivre Rouge i Roady oraz stacji paliw wyniosły 37,58 miliarda euro. Przychody pionu rolno-spożywczego istotnie zwiększyły obrót całkowity Grupy Muszkieterów w Europie, który przy jego udziale wyniósł 41,6 miliarda euro.

– Wzrost Grupy w 2017 roku potwierdza siłę naszego modelu biznesowego opierającego się na potencjale niezależnych przedsiębiorców. W 2018 roku planujemy utrzymać tę dynamikę, podnosząc efektywność biznesową naszych placówek. Na liście celów mamy również kolejne wdrożenia nowoczesnych narzędzi sprzedaży jak na przykład platforma e-commerce czy aplikacja mobilna – deklaruje Didier Duhaupand, Prezes Grupy Muszkieterów.

Intermarché i Netto: utrzymujący się wzrost i rosnące udziały w rynku

Łączny obrót sieci Intermarché i Netto w Europie wyniósł 25,36 miliarda euro bez udziału stacji paliw, co daje wzrost o 1,8 proc r/r (po ich włączeniu 33,49 miliarda euro i wzrost o 4 proc. r/r). Sieci Bricomarché i Brico Cash zanotowały obroty na poziomie 2,58 miliarda euro. Jednym z kluczowych wydarzeń 2017 roku było nawiązanie porozumienia strategicznego z Bricoramą. Dzięki temu przejęciu Muszkieterowie zajmują dziś trzecią pozycję na rynku DIY we Francji.

W 2017 roku Immo Mousquetaires w Europie przebudowało 146 punktów sprzedaży, i otworzyło 85 kolejnych. W rezultacie firma udostępniła klientom 180 tys. mkw. powierzchni we Francji i 62 tys. mkw. w całej Europie. W porównaniu z rokiem 2016 to wzrost odpowiednio o 36 proc. we Francji i 21 proc. w Europie r/r. W tym roku Immo Mousquetaires koncentruje się na realizacji strategii rozwoju w dużych aglomeracjach. Do 2021 roku spółka planuje mieć w portfolio ponad 100 punktów Intermarché Express.

Aktualnie w Grupie Muszkieterów jest 3 610 punktów sprzedaży w Europie. Grupa zatrudnia 146 tys. pracowników i prowadzi 4 sieci sprzedaży: Spożywcza, Dom i Ogród, Centra Samochodowe i Sieć Restauracyjna,

W Polsce działają sklepy Intermarche i Bricomarche. Intermarché to sieć 2 393 punktów sprzedaży w Europie, a Bricomarché ma 664 punkty sprzedaży w Europie.

Grupa Muszkieterów na polskim rynku jest obecna od ponad 20 lat. Zrzesza ponad 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie ponad 380 supermarketów Intermarché i Bricomarché. W Centrali Grupy w podpoznańskim Swadzimiu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest obecnie około 15 800 osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii oraz Portugalii.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY