W e-commerce przybywa niezadowolonych klientów

ecommerce-dostawa

Rośnie liczba klientów mających złe doświadczenia z e-sklepami – wynika z badania Kantar Public, przygotowanego na zlecenie Trusted Shops. Co dziesiąty ankietowany kupujący miał problem z odzyskaniem pieniędzy od sprzedawcy w sieci.

Ponad jedna trzecia (38 proc.) badanych w kwietniu tego roku Polaków przyznaje, że robi zakupy w internecie przynajmniej raz na sześć miesięcy. Jednocześnie 12 proc. deklaruje zakupy online dwa razy w miesiącu. Oznacza to spadek o jeden punkt procentowy w porównaniu do badania przeprowadzonego rok wcześniej. Nadal niewielu Polaków kupuje przez internet co najmniej raz w tygodniu. Tak często robi to 2 proc. badanych, czyli tyle samo, co rok wcześniej.

Największy odsetek wśród kupujących przez internet stanowią osoby robiące zakupy raz na pół roku. Taką odpowiedź wskazało 24 proc. badanych, czyli o 8 punktów proc. więcej niż przed rokiem. Oznacza to, że przekonujemy się do zakupów w internecie, ale większość osób nadal robi to raczej sporadycznie.

Złe doświadczenia z e-commerce

Niestety, wiele osób miało niemiłe doświadczenia z zakupami w sieci. Tak było w przypadku prawie połowy (45 proc.) ankietowanych. Aż 17 proc. użytkowników zbyt długo czekało na zamówiony towar (w 2016 roku – 16 proc.), 15 proc. otrzymało inny produkt niż zamówiony (10 proc. w 2016 r.), a 12 proc. miało problemy ze skontaktowaniem się ze sprzedawcą (9 proc. w 2016 r.). Ponad jedna dziesiąta (11 proc.) internautów otrzymała uszkodzony towar (9 proc. w 2016 roku).

Z kolei w przypadku 7 proc. badanych towar nigdy nie dotarł na podany adres, a pieniędzy nie udało się odzyskać. Kolejne 4 proc. badanych przyznało, że miało trudności ze zwrotem towaru i odzyskaniem pieniędzy. Oznacza to, że co dziesiąty badany klient e-sklepów w ogóle nie dostał zamówionych przedmiotów, stracił wpłacone pieniądze lub miał kłopot z ich zwrotem.

– Niektórzy klienci nadal nie zdają sobie sprawy, że istnieją gwarancje, dające im pewność zwrotu pieniędzy w sytuacji, gdy przesyłka nie dotarła lub wystąpiły problemy ze zwrotem towaru. Jeżeli sklep posiada certyfikat taki jak nasz, można mieć pewność, że zakupy są bezpieczne i nie stracimy wpłaconych pieniędzy – komentuje wyniki badania Anna Rak, country manager firmy Trusted Shops. – To duże ułatwienie: możemy korzystać z wygody e-sklepów, jednocześnie o nic się przy tym nie martwiąc. W dodatku nie musimy ponosić dodatkowych kosztów, ponieważ zamówienie do 10 tys. zł można zabezpieczyć bezpłatnie – dodaje.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY