Marks & Spencer stawia na mobile

marks-spencer-sklep

Brytyjska sieć zamierza zainwestować w rozwój kanału mobile, który staje się coraz ważniejszym elementem „customer journey” współczesnych konsumentów.

Jak poinformowały władze M&S, w ostatnim roku finansowym 17 proc. przychodów całej sieci zostało zrealizowanych w kanale e-commerce. Sprzedaż online wzrosła o niemal 5 proc. rok do roku. Sprzedaż produktów spożywczych online wzrosła w tym samym okresie o 9 proc. Zdaniem przedstawicieli brytyjskiej marki wzrost sprzedaży e-commerce mógłby być większy, gdyby sieć wzięła udział w większej liczbie internetowych eventów. W najbliższych miesiącach firma zamierza skoncentrować się na rozwoju kanału mobile.

Rozwój strategii omnichannel

Omnichannelowa strategia firmy oznacza również zmiany w sieci stacjonarnej. Władze firmy podkreślają, że kluczowe znaczenie odgrywa w tym przypadku poprawa customer experience. Oznacza to m.in. odświeżenie ok. 25 proc. obecnie istniejących sklepów, a także otwarcie ok. 250 nowych sklepów w formacie Simply Food do końca 2020 roku.

M&S pracuje także nad większą spójnością wszystkich kanałów sprzedaży. Spoiwem łączącym światy online i offline jest program lojalnościowy Sparks. Obecnie należy do niego ok. 5,6 mln klientów. Dzięki spersonalizowanej ofercie członkowie programu lojalnościowego kupują częściej, niż pozostali konsumenci.

Plany wycofania się z rynku polskiego

Przypomnijmy, że pod koniec 2016 roku zarząd brytyjskiej sieci sklepów Marks & Spencer podjął decyzję o  zamknięciu wszystkich 11 sklepów na polskim rynku. – Nie jesteśmy w stanie utrzymać działalności w Polsce – komentowała Jonathan Glenister, dyrektor regionalny na Europę, Chiny i Indie w Marks & Spencer.

Decyzja wycofania się poza Polską dotyczy także wszystkich 53 sklepów własnych na dziesięciu rynkach, w tym dziesięciu w Chinach i siedmiu we Francji, a także sklepów w Estonii, na Węgrzech, Litwie, w Słowacji, Rumunii, Holandii i Belgii.

Marks & Spencer posiada 268 sklepów franczyzowych na 34 rynkach, a także utworzone spółki joint venture w Grecji i Indiach. Współpracując tam ze swoimi partnerami, Grupa będzie wykorzystywać ich skalę działalności, infrastrukturę i znajomość lokalnych uwarunkowań. Marks & Spencer będzie także nadal rozwijać działalność franczyzową w zakresie produktów spożywczych we Francji, gdzie występuje zapotrzebowanie na wysokiej jakości innowacyjne produkty dostępne w dogodnych lokalizacjach. Nadal będą działać spółki będące własnością grupy w Irlandii, Hong Kongu i Czechach, które wciąż przynoszą zyski.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY