Nespresso poszukuje lokali o powierzchni do 150 mkw.

– Liczba planowanych otwarć jest kwestią otwartą i jest zależna od naszych aktywności w pozostałych kanałach oraz rozwoju samej marki – mówi Michał Proszewski, dyrektor generalny Nespresso w Polsce.

Michał Proszewski, business executive officer w Nespresso Polska, dołączył do zespołu z początkiem stycznia 2014 roku. Od tego czasu pełni funkcję szefa na polski rynek, będąc odpowiedzialnym za rozwój Nespresso w Polsce oraz realizację celów biznesowych w kanałach B2C i B2B. Zarządza zespołem ponad 120 osób.

Retailnet.pl: – Nespresso zostało nagrodzone przez Jury SCF 2017 Retailers’ Awards w kategorii Pop-up Store, co pokazuje, że branża docenia rozwój sieci w Polsce. To dla Państwa duże wyróżnienie?

Michał Proszewski: – Oczywiście. Nagroda SCF 2017 Retailers’ Awards to nie tylko ogromne wyróżnienie, to docenienie naszych starań, aby pop-up butiki Nespresso wyróżniały się i pozwalały odkrywać świat kawy jej miłośnikom. Tym bardziej cieszymy się z nagrody, gdyż jest to pierwsze wyróżnienie pop-up butików Nespresso w Polsce.

Skąd pomysł na rozwój Nespresso w formacie pop-up store?

– Nasze pop-up butiki z powodzeniem funkcjonują od dawna na świecie – zgodnie z wciąż postępującym trendem. W październiku 2016 roku otworzyliśmy pierwszy pop-up butik w Warszawie w Galerii Mokotów. Tego typu butiki to czasowe punkty Nespresso, które otwieramy tam, gdzie nie mamy swojego regularnego butiku. Tworzymy je dla wygody naszych klientów, by mogli łatwiej kupić swoją ulubioną kawę. Oprócz pełnego asortymentu kaw Nespresso w butiku dostępne są również wybrane modele ekspresów. Elementem, na który kładziemy największy nacisk jest degustacja kaw – zarówno tych ze stałej oferty, jak i limitowanych – oraz możliwość dowiedzenia się więcej o naszej kawie – o jej pochodzeniu, jakości oraz tym, co czyni ją wyjątkową.

Czy pop-up’y rzeczywiście pozwalają ocenić rentowność danej lokalizacji?

– Pop-up butiki to idealne narzędzie tam, gdzie nie mamy butiku, np. dlatego, że nie znaleźliśmy miejsca spełniającego nasze standardy albo dopiero rozważamy taką lokalizację. Mimo tego, że nie posiadamy w danym miejscu regularnego punktu, nie cierpią na tym konsumenci, ponieważ wciąż mają dostęp do pełnego asortymentu. Pop-up’y często przekształcamy potem w regularne butiki.

Obecnie mają Państwo dwa dobrze prosperujące pop-up butiki w Galerii Mokotów i Galerii Bałtyckiej. Czy zostaną zmienione w tradycyjne butiki Nespresso, a otwarte zostaną kolejne pop-up’y w innych lokalizacjach?

– Osiągając założone wzrosty biznesowe oraz przy dostępności lokalizacji spełniających nasze standardy, będziemy otwierać w tych miejscach butiki, a pop-up’y relokować w nowe, atrakcyjne lokalizacje, które pozwolą spełniać oczekiwania i potrzeby naszych klientów, wielbicieli kawy.

Na świecie są setki butików Nespresso, w Polsce – 6. Jakie są plany związane z dalszą ekspansją? Ile otwarć rocznie planują Państwo?

– Na świecie mamy ponad 600 butików Nespresso w bardzo różnorodnych, innowacyjnych formatach. Liczba planowanych otwarć jest kwestią otwartą i jest zależna od naszych aktywności w pozostałych kanałach oraz rozwoju samej marki – na miłośników kawy czeka jeszcze niejeden butik Nespresso i nie jeden pop’up, ale dokładnej liczby nie mogę zdradzić. Mogę zdradzić, że każdy będzie wyjątkowy. Warto uważnie obserwować Warszawę…

Cały wywiad zostanie opublikowany w czerwcowym numerze Shopping Center Poland Magazine

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY