Sfinks rusza na zakupy. W planach uruchomienie usługi delivery

Restauracja Sphinx

Sfinks Polska, zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK, negocjuje zakup 100 proc. udziałów spółki prowadzącej portal internetowy nie związany z branżą gastronomiczną, z którego usług korzysta ponad 1,5 mln klientów w Polsce.

Sfinks upatruje korzyści wynikających z synergii, jakie może osiągnąć w związku z realizacją strategii rozwoju na lata 2017-2022 w zakresie usługi delivery oraz możliwości zaoferowania klientom dodatkowych atrakcyjnych usług.

– Segment delivery jest obecnie w fazie bardzo dynamicznego rozwoju i walki o zajęcie pozycji rynkowej. Dynamicznie działają i rozwijają się firmy specjalizujące się w usługach delivery, ale także szybko rosną usługi delivery oferowane przez konkretne sieci firm. Mamy szansę zbudować tu przewagę konkurencyjną dzięki rozpoznawalnym markom, bogatej ofercie produktowej i planowanemu zasięgowi naszych sieci. W tym przypadku również rozważamy akwizycje lub alianse, które pozwolą nam na szybkie zbudowanie skali działania, dużego grona odbiorców i zapewnienie szerokiej oferty. Już od prawie roku planujemy i przygotowujemy się do wdrożenia tej usługi, w tym przez ponad pół roku prowadziliśmy testy w zakresie doboru dań, procesu dowozu czy wielkości sprzedaży. Jesteśmy przekonani, że mamy szanse osiągnąć zakładane w tym obszarze cele strategiczne – mówi Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.

Sfiks przejmie branżowy portal?

Podpisany przez strony termsheet przewiduje, że cena nabycia spółki prowadzącej portal wyniesie ok. sześciokrotność wartości wyniku EBIT za 2016 rok, skorygowanej o wartość gotówki oraz zadłużenia tej spółki na dzień transakcji i będzie płatna w 4 transzach, z czego ostatnia do dnia 20 czerwca 2018 roku. Spółka restauracyjna posiada wyłączność negocjacyjną do 10 lipca br., która może zostać przedłużona do 30 września br. W przypadku finalizacji transakcji Sfinks nie zamierza zmieniać profilu firmy.

400 lokali w portfolio

Zgodnie z ogłoszoną w tym roku strategią na lata 2017-2022, Sfinks chce zwiększać skalę działalności w oparciu o komplementarne portfolio ogólnopolskich marek gastronomicznych, rozwijając posiadane sieci, jak również wchodząc w nowe segmenty rynku gastronomicznego jak pizza i pasta, fast casual dining, quick service restaurants, bary bistro i gastro puby.

Strategia Sfinksa przewiduje rozwój zarówno organiczny, jak i poprzez akwizycje. Spółka planuje także rozwój międzynarodowy sieci Sphinx na zasadzie masterfranczyzy w co najmniej trzech krajach. Grupa zamierza w okresie 5 lat zwiększyć liczbę zarządzanych lokali do 400.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY