Próchnik chce zwiększyć przychody z e-commerce

Adam Feliks Próchnik w Starym Browarze, fot. A. Nawrocka

Udział rynku e-commerce w przychodach ogółem spółki Próchnik za rok 2016 przekroczył 10% i z dużym prawdopodobieństwem w 2017 roku będzie jeszcze wyższy co potwierdza obecną strategię spółki polegającą na konsekwentnym rozbudowaniu oferty w tym segmencie rynku – mówi Adam Bauer, prezes zarządu Próchnik SA

– Rok 2016 okazał się przełomowy w historii spółki Próchnik SA. Zmiana dostawców, która umożliwiła zasadniczą przebudowę oferty produktowej pozwoliła na skokową zmianę wielkości realizowanych przychodów. Wszystkie oferowane kategorie, w tym najważniejsza, jaką są garnitury odnotowały zdecydowane wzrosty, a łączna ilość sprzedanych sztuk sięgnęła 293,6 tysięcy sztuk wobec 188,8 w roku ubiegłym. Powyższe pozwoliło zrealizować 56,4 mln złotych przychodów a tym samym osiągnąć przyrost o ca 12 mln (26% ) w stosunku do ubiegłego roku. Co ważne, głównym motorem rosnących przychodów była marka Adam Feliks Próchnik której odzież trafiła do znacznie szerszego kręgu odbiorców. Nie mniej istotny dla przyszłości spółki był wzrost przychodów realizowanych w Internecie, gdzie udało się niemal potroić rezultaty osiągnięte w 2015 roku – podkreśla Rafał Bauer.

– Rok 2016 pozwolił położyć ostateczny fundament pod przyszły rozwój spółki choć wymaga ona jeszcze optymalizacji w dziedzinie kosztów. Te dokonają się w roku 2017 zamykając ostatecznie proces rewitalizacji marki Próchnik – dodał Rafał Bauer

Grupa kapitałowa Próchnik oferuje odzież damską i męską pod dwoma markami: RageAge by Czapul w segmencie luxury, Adam Feliks Próchnik w segmencie premium. Obecnie w Polsce działa około 40 salonów sieci Próchnik oraz 13 sklepów marki Rage Age, przy uwzględnieniu salonów outletowych. Sprzedaż realizowana jest również przez www.sklep.prochnik.pl

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY