Flagowy sklep Reserved w samym sercu Londynu

We wrześniu 2017 roku flagowy sklep marki Reserved zostanie otwarty przy najbardziej prestiżowej ulicy w Europie, na Oxford Street w Londynie – zapowiada Marek Piechocki, prezes zarządu LPP.

Rok 2016 był dla LPP okresem dalszego rozwoju. – Nasze przychody osiągnęły rekordowy poziom, przekraczając 6 mld zł, a ponad 1 700 naszych sklepów obecnych było w 18 krajach na 3 kontynentach. Rok 2016 był też dla nas rokiem pełnym zmian, dotykających wielu aspektów funkcjonowania Grupy. Jesteśmy przekonani, iż były one konieczne, aby LPP mogło się dalej rozwijać i skutecznie konkurować na światowym rynku ‘fast-fashion’ – komentuje Marek Piechocki.

LPP koncentruje się na marce Reserved

W 2016 roku LPP skoncentrowało się przede wszystkim na rozwoju najważniejszej marki w swoim portfolio – czyli Reserved.

– Kierując się potrzebami klienta zainicjowaliśmy szereg zmian, które dotyczyły poprawy zarówno samego produktu (szczególnie w zakresie mody, estetyki i jakości wykonania) jak i zmian w logistyce (kategoryzacja salonów i zmiany w sposobie ich zatowarowania) czy też efektywniejszego zarządzania (wzmocnienie działów produktowych, zatrudnienie projektantów z zagranicy, otwarcie nowego biura projektowego w Warszawie). Zmieniliśmy także politykę wyprzedażową oraz zarządzanie zapasami – wyjaśnia prezes LPP.

Na koniec 2017 roku sklepy RESERVED powinny być obecne w 22 krajach poprzez otwarcie czterech nowych rynków – Serbii, Białorusi, Kazachstanu oraz Wielkiej Brytanii – we wrześniu 2017 roku flagowy sklep Reserved zostanie otwarty przy najbardziej prestiżowej ulicy w Europie, na Oxford Street.

Większa powierzchnia handlowa

W 2016 roku powierzchnia handlowa wzrosła o 77 tys. m.kw. do 921 tys. m.kw., tj. o 9 proc.. Polska pozostała naszym największym rynkiem. W czerwcu spółka otworzyła tysięczny salon w naszym kraju. Mimo, iż przychody Grupy LPP wzrosły o 17 proc. r/r w 2016 roku, zysk netto był o 50 proc. niższy r/r i wyniósł 175 mln zł. Jak tłumaczy prezes LPP, wpłynęło na to kilka czynników.

– Presja ze strony konkurencji, wyższe przeceny nietrafionych kolekcji, niekorzystne trendy walutowe oraz wyprzedaż zapasów z ostatnich trzech lat. Mimo tych przeciwności, w 2016 roku kontynuowaliśmy politykę wypłaty dywidendy. Jednocześnie udało nam się zmniejszyć poziom zapasów oraz wygenerować rekordowy poziom przepływów operacyjnych. W rezultacie nasze zadłużenie netto spadło do bardzo bezpiecznego poziomu 0,3 w stosunku do generowanej EBITDA – kończy Marek Piechocki.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY