Mothercare uruchomi polski serwis e-commerce

Trwają przygotowania do uruchomienia dedykowanej polskiej strony internetowej, dzięki której polscy klienci zyskają dostęp do szerszego asortymentu produktów oraz lepszej jakości serwisu.

W 2016 roku brytyjska marka Mothercare zdecydowała się na zamknięcie w Polsce wszystkich salonów stacjonarnych. Nie oznacza to, że polscy klienci stracili możliwość kupowania produktów tej marki. Mogą to robić jednak jedynie przez oficjalny, angielskojęzyczny sklep internetowy. To ma się jednak zmienić. Jak informują przedstawiciele marki, trwają już prace nad uruchomieniem polskojęzycznej wersji e-sklepu.

Międzynarodowa ekspansja online

Brytyjska marka prowadzi obecnie sprzedaż online w 21 krajach. Sprzedaż e-commerce poza granicami Wielkiej Brytanii rośnie o 86 proc. w ujęciu rok do roku.

– Staramy się wykorzystać nasze doświadczenie z rodzimego brytyjskiego rynku. Systematycznie rozwijamy sprzedaż w kanale online na kolejne kraje. Obecnie jesteśmy już obecni na 21 rynkach. Widzimy dalszy potencjał do rozwoju zarówno w krajach, w których już jesteśmy obecni, jak i na nowych rynkach – tłumaczy Mark Newton-Jones, dyrektor generalny Mothercare.

E-commerce ważnym ogniwem rozwoju marki

Mothercare to brytyjski brand oferujący przede wszystkim produkty i akcesoria dla małych dzieci.  Pierwszy sklep marki otwarto w 1961 roku. Obecnie na całym świecie działa niemal 1,4 tys. sklepów. Większość z nich to sklepy franczyzowe.

Sprzedaż internetowa stanowi ważny element strategii marki Mothercare. Już obecnie kanał e-commerce odpowiada za 41 proc. sprzedaży generowanej na rodzimym rynku brytyjskim. W ostatnich miesiącach sprzedaż w tym kanale rosła o prawie 14 proc. rok do roku, podczas gdy obroty w sklepach stacjonarnych jedynie o 4,5 proc. (like for like).

– W naszej bazie danych posiadamy ponad 3 mln aktywnych klientów. Daje nam to możliwość bezproblemowego dotarcia do nich w każdym kanale komunikacji i sprzedaży, zarówno online jak i offline – mówi Mark Newton-Jones.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY