Carrefour: remodeling obiektów przyciąga nowych najemców

W tym roku planujemy modernizację 8 obiektów. Większości z nich towarzyszyć będzie proces rekomercjalizacji – zapowiada w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Ewa Karska.

Ewa Karska jest dyrektorem działu galerii handlowych Carrefour.

Od 2014 roku Carrefour Polska konsekwentnie realizuje strategię modernizacji posiadanych aktywów. Czy podejmowane przez was inwestycje wiążą się również z rekomercjalizacją obiektów? Jak Carrefour dobiera najemców swoich centrów handlowych?

Ewa Karska: W zdecydowanej większości przypadków modernizacja jest ściśle powiązana z rekomercjalizacją danego obiektu, natomiast decyzje o rozbudowie czy przebudowie poszczególnych centrów handlowych podejmowane są na podstawie analizy sytuacji rynkowej i analizy potrzeb lokalnej społeczności. Posiadane informacje pozwalają nam także podjąć decyzje o zmianach w doborze najemców.

Jedna lokalizacja skupia klientów poszukujących tańszych, dyskontowych marek, w innej klienci oczekują szerszej oferty rozrywkowej. Dlatego – w przypadku każdego centrum – uważnie analizujemy profil lokalnych klientów i staramy się dobrać najemców tak, aby oferta obiektu zaspokajała ich potrzeby.

Ewa Karska, dyrektor działu galerii handlowych Carrefour

Czy modernizacja centrów handlowych przekłada się na współpracę z markami?

EK: Jak najbardziej. Nasza strategia zmierza do wzmocnienia współpracy z najemcami i zaoferowania im jak najlepszych lokalizacji. Dzięki modernizacjom chcemy zapewnić najemcom obiekty charakteryzujące się nie tylko dobrą lokalizacją, atrakcyjną strefą zasięgu oraz stabilnym wskaźnikiem odwiedzalności, lecz także obiekty atrakcyjne, odpowiadające aktualnym standardom i prowadzące skuteczną oraz nowoczesną komunikację marketingową. Przeprowadzone przez nas inwestycje przynoszą oczekiwane efekty. Klienci częściej korzystają z oferty zmodernizowanych obiektów, co potwierdza między innymi pozytywny trend odwiedzalności, zaś marki chętnie nawiązują z nami współpracę. W zeszłym roku podpisaliśmy ponad 280 umów najmu na łączną powierzchnię blisko 40 tysięcy mkw. Dzięki remodelingowi naszych obiektów na współpracę z Carrefour zdecydowało się wiele nieobecnych do tej pory w naszym portfolio marek. Mam tu na myśli takie sieci, jak Media Markt, Kappahl, Costa Coffee czy Venezia.

Wspomniała Pani o komunikacji marketingowej. Czy ona również ma wpływ na zainteresowanie najemców obiektami Carrefour?

EK: Realizowana przez centra handlowe strategia marketingowa to dla potencjalnych najemców niezwykle istotny element. Odpowiednie pozycjonowanie i konsekwentnie prowadzona promocja obiektu handlowego przekłada się bowiem na zainteresowanie klientów nie tylko centrum handlowym jako całością, lecz przede wszystkim ofertą handlową konkretnych marek. Dlatego podejmowane przez nas inwestycje zakładają nie tylko rozbudowy, remodelingi wnętrz i zmianę identyfikacji wizualnej, lecz także dostosowanie komunikacji marketingowej do nowego wizerunku obiektu handlowego oraz aktualnie panujących trendów. Niezwykle istotnym elementem komunikacji jest promocja w social media, a w konsekwencji rozwój nowoczesnych kanałów komunikacji – na przykład klientom Galerii Morena zaoferowaliśmy funkcjonalną aplikację mobilną.

Współpracujące z nami marki mogą również liczyć na bardziej tradycyjne formy promocji, które nadal jeszcze sprawdzają się w komunikacji z wybranymi grupami docelowymi. W zarządzanych przez Carrefour centrach handlowych odbywają się między innymi akcje prosprzedażowe oparte na mechanizmie „buy and get”, które istotnie wpływają na zainteresowanie klientów ofertą sklepów, a także liczne wydarzenia tematyczne, takie jak zloty foodtrucków, kino letnie czy animacje dla dzieci.

Jakie plany macie w bieżącym roku? Czy współpraca z najemcami będzie się rozwijać w podobnym tempie?

EK: W tym roku planujemy modernizację 8 obiektów. Większości z nich towarzyszyć będzie proces rekomercjalizacji. Nowych najemców mogą się spodziewać między innymi klienci Galerii Słowiańskiej w Zgorzelcu, Centrum Handlowego Carrefour w Głogowie, Białej Podlaskiej czy Galerii Gryf w Szczecinie. W planach mamy także przedłużenie ok. 200 umów najmu na łączną powierzchnię 35 tysięcy mkw. GLA. Nie mamy zamiaru zwalniać tempa.

Rozmawiał: Łukasz Izakowski

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY