SCF 2017: nominowani do Retailers’ Awards w kategorii Omnichannel

retailers-awards-omnichannel

Carrefour, Empik, Media  Expert, Gino Rossi oraz X-Kom – to marki, które zostały nominowane do nagrody SCF 2017 Retailers’ Awards w kategorii Omnichannel. Zwycięzcę poznamy już 5 kwietnia 2017 roku podczas Shopping Center Forum Spring Edition. Forum odbędzie się w Centrum Konferencyjnym Legia Warszawa.

Kilkunastoosobowe jury SCF składające się z ekspertów rynku wytypowało pięć sieci do nagrody w kategorii Omnichannel. Jury wzięło pod uwagę przede wszystkim nowe rozwiązania technologiczne wprowadzone przez sieci handlowe, dostosowanie modelu sprzedaży do formatu omnichannel oraz dostrzeganie i wprowadzanie nowych trendów w sprzedaży.

Nominacja dla Carrefour

Sklep internetowy Carrefour działa od grudnia 2015 roku, usługa click & collect marki jest dostępna w całej Polsce, a mobilny program lojalnościowy cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientów (500 tys. pobrań).

– Nominacja w kategorii Omnichannel to dla nas znak, że podążamy w odpowiednim kierunku. Carrefour Polska dokłada wszelkich starań, aby być jak najbliżej swoich klientów. Dlatego tak wiele uwagi poświęcamy rozwojowi wszystkich dostępnych w ramach sieci formatów – hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych, sklepów specjalistycznych, a także sklepu internetowego – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Ronan Martin, wiceprezes Carrefour ds. ekspansji i centrów handlowych

Spółka w najbliższym czasie planuje, poza rozwojem sieci super i hiper marketów, zadbać także o usprawnienie sprzedaży online, wdrożenie nowych rozwiązań dla klientów i rozszerzenie oferty handlowej sklepu internetowego

Nominacja dla Empik

Empik posiada w Polsce 237 salonów stacjonarnych w pełni zintegrowanych z kanałem online. Sklep internetowy sieci działa od ponad 18 lat. Od początku swojego istnienia odnotował łącznie ponad 3,3 miliardy odsłon, 503 miliony wizyt i 15 milionów transakcji. W 2016 roku marka uruchomiła program lojalnościowy Mój Empik i wprowadziła usługę „One Click Buy”, która umożliwia dodanie karty płatniczej do konta klienta dzięki czemu kolejne zakupy mogą być finalizowane jednym kliknięciem. Empik zainwestował również w nową aplikację mobilną. W ciągu 100 dni od wprowadzenia jej na rynek została ona pobrana ponad 100 tys. razy.

– Jesteśmy dumni z tego, że Empik został nominowany do nagrody Retailers’ Adwards SCF 2017. Rok 2016 był wyjątkowy dla Empiku z uwagi na otwarcie z sukcesem pierwszych trzech salonów w zupełnie nowym innowacyjnym formacie sklepu „Future Store” oraz uruchomienie pierwszego w Polsce uczącego się programu lojalnościowego – Mój Empik, który spotkał się z ogromnym zainteresowaniem ze strony odbiorców. W ciągu 5 miesięcy przystąpiło do niego 1 mln 360 tysięcy osób – mówi Urszula Sekuła, dyrektor nieruchomości Empik S.A.

Nominacja dla Media Expert

W przypadku sieci Media Expert Jury konkursu  SCF 2017 Retailers Awards doceniło przede wszystkim innowacyjne rozwiązania firmy w zakresie obsługi klienta, między innymi możliwości obejrzenia produktu przez internet, w ramach transmisji na żywo.

Sklep internetowy mediaexpert.pl jest drugim najpopularniejszym polskim sklepem internetowym. Miesięcznie odwiedza go 4,2 mln użytkowników, co odpowiada 16 proc. populacji polskich użytkowników internetu.

– W 2017 roku na pewno będziemy rozwijać naszą aktywność na tych polach i uważnie obserwować zarówno zachowania klientów, jak i trendy dla całej branży. Chcemy tworzyć innowacyjne rozwiązania, ale uwzględniające specyfikę naszego rynku – mówi Michał Mystkowski z sieci Media Expert.

Nominacja dla Gino Rossi

Sklep internetowy marki Gino Rossi działa od kwietnia 2013 roku. Kilka miesięcy później strona została dostosowana  do rozwiązań mobilnych. Strategia online Grupy Gino Rossi zakłada wzrost wartości sprzedaży o 40-45 proc. w latach 2016-2019. W planach jest także otwarcie dedykowanego marketplace sprzedającego produkty tworzone we współpracy z uznanymi polskimi projektantami, wejście na rynki zagraniczne oraz współpracę z wybranymi zewnętrznymi platformami e-commerce.

– Zakładamy wielokanałową strategię rozwoju, zakładającą wzrost sprzedaży i rentowności w obu markach w oparciu o: dalszy dynamiczny rozwój kanału e-commerce w ścisłej integracji z kanałem tradycyjnym zgodnie z globalnymi trendami ROPO (research online, purchase offline) i odwróconego ROPO – mówi Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi S.A.

Nominacja dla x-kom

– Jako jeden z największych sklepów ze sprzętem IT w Polsce nie jesteśmy zaskoczeni tą nominacją. Segment e-commerce w Europie bardzo dynamicznie się rozwija, podobnie jest w naszym kraju. Polska w ostatnich latach notuje większą dynamikę rozwoju względem Europy i można to również zaobserwować w naszej firmie, gdzie znaczna część generowanych przychodów pochodzi z kanałów online’owych – komentuje Przemysław Ladra, sales & marketing director z sieci x-kom.

Sieć x-kom powstała w 2002 roku. Obecnie prowadzi sieć 24 salonów w całej Polsce i zatrudnia ponad 900 pracowników. W 2005 roku uruchomiony został sklep internetowy firmy.

Ogłoszenie wyników konkursu SCF 2017 Retailers Awards będzie kulminacyjnym punktem programu targów Shopping Center Forum, które odbędą się już 5 kwietnia 2017 roku w Warszawie. Po raz kolejny wręczone zostaną statuetki dla najlepszych najemców centrów handlowych w 9 kategoriach, w tym dla najlepszych managerów rynku retail.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY